۱۶ دلیل که چرا کسب و کار شما نیاز به سایت دارد

۱۶ دلیل که چرا کسب و کار شما نیاز به سایت دارد

 

چرا کسب و کار من نیاز به سایت دارد؟

در این مقاله، لیستی از دلایلی که شرکت ها نیاز به سایت دارند را برای شما ارائه خواهیم داد.

شاید شما با خودتان فکر کنید که چون کسب و کارتان به مقدار کافی بزرگ نیست و یا مشتریان شما با تکنولوژی آشنا نبوده و با اینترنت سر و کار ندارند و یا اطلاعات کم و غیر کاربردی در این زمینه دارند، در نتیجه نیاز به سایت ندارید.

اما توجه داشته باشید که شما با داشتن وب سایت می‌توانید فروشگاه خود را بدون نیاز به مکان فیزیکی، تاسیس کرده و به هر شکلی که خواستید آن را طراحی کنید.

حتی می‌توانید شعبه دوم فروشگاه فعلی خود را به صورت اینترنتی تاسیس کنید.

اما لازم است بدانید که امروزه فعالیت در فضای مجازی و داشتن بستری برای معرفی و ارائه خود و محصولات یک امر واجب و ضروری است.

شاید در گذشته اهمیت این موضوع برای مردم چندان مشهود نبود، اما امروزه اکثر مردم برای خرید حتی کالا های ضروری خود اول در اینترنت دنبال آن می گردند.

مسئله مهم و حیاتی این است که مشتریان شما آنلاین هستند و سعی در یافتن اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما دارند.

پس شما هرچقدر دیرتر در این مسیر شروع به حرکت کنید، بیشتر از غافله ی پیشرفت کسب و کارها جا مانده اید.

در اینجا به ۱۶ دلیل مهم برای اینکه هرچه زودتر کسب و کارتان را اینترنتی کنید اشاره ی نماییم ؛

 

 

1. وب سایت شما به صورت ۲۴ ساعته در دسترس است

یک  وب سایت در ۳۶۵ روز سال، ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز و در همه جا در دسترس است.

در این صورت به مشتریان بالقوه و بالفعل این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات شما را حتی زمانی که مغازه یا شرکت شما بسته است، در هر مکانی که هستند ببینند و درصورت لزوم استفاده یا خریداری نمایند.

در زندگی شلوغ و پر هرج و مرج امروزی این مورد می تواند به شما بسیار کمک کند .

دیگر ساعت استفاده از کالا یا خدمات شما وابسته به زمان و مکان نیست.

مشتریان می توانند در هر ساعت از شبانه روز و در هرمکانی با شما در ارتباط باشند.

به همین دلیل مراجعه به وب سایت دسترسی زمانی را برای هرکس در هرجای دنیا آسان و راحت تر می سازد.

داشتن یک وب‌سایت معادل است با داشتن چند کارمند در تمام ساعات روز، حتی در آخر هفته‌ها و تعطیلات که پاسخگوی تمام سوالات مشتریان باشند.

 

2. با داشتن وب سایت اعتبار  کسب و کار خود را افزایش دهید

امروزه، مشتریان زیادی، از اینترنت برای جستجوی خدمات یا محصولاتی که نیاز دارند استفاده می کنند.

شما با استفاده از وب سایت می‌توانید، تخصص و موقعیت خود را بهتر نشان دهید.

وب سایت می‌تواند یک ابزار درجه یک برای دیده شدن در بین تعداد زیادی از رقیبان باشد.

اگر وب سایت ندارید، مشتریان بالقوه به رقبای شما که دارای وب سایت هستند مراجعه می کنند، مخصوصا اگر شما شغلی دارید که در خانه مشغولید و دارای آدرس و فضای تجاری نیستید.

داشتن یک وب سایت تجاری نه تنها اطلاعاتی راجع به شرکت و برند شما ارائه می دهد بلکه به آن اعتبار نیز می بخشد.

برای اینکه مشتریان خرید تضمین شده‌ای داشته باشند اعتبار یک کسب و کار، بسیار مهم است.

 

3. وب سایت ها نسبت به هر نوع تبلیغات دیگر بازگشت سرمایه بیشتری دارند

داشتن وب سایت می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد و بازگشت سرمایه بیشتری برای شما داشته باشد.

چون هزینه وب سایت ها به چند دلیل، نسبت به هر نوع تبلیغات سنتی دیگر پایین تر و نتیجه‌اش به مراتب بهتر است :

  • سایت شما همیشه دیده می‌شود
  • مخاطبِ هدفتان  می توانند به راحتی شما را پیدا کنند
  • استفاده از تبلیغات تلویزیونی و محیطی بسیار گران قیمت تمام می شود
  • تبلیغات تلویزیونی و سنتی مخاطبان‌خاص شما را مورد هدف قرار نمی‌دهند

پس اگر قصد دارید کسب وکار خود را به بازار عرضه کنید، وب سایت باید اولویت اول شما باشد.

 

4. صرفه جویی در زمان با وجود ارائه خدمات بهتر به مشتریان

حتی اگر شما با ایمیل، تماس تلفنی، یا فرستادن پیام ارتباط های کسب و کار خود را انجام می دهید، برقراری ارتباط با مشتریان زمان زیادی از شما می‌گیرد.

حتما برایتان پیش آمده که بسیاری از مشتریان یک سوال تکراری را بارها و بارها از شما خواهند پرسید.

شما با ایجاد قسمتی در سایت خود به عنوان «سوالات متداول» یا «پرسش و پاسخ» می‌توانید همه این سوال ها را در یک جا جمع کنید و آن‌ها را به صورت یکسان پاسخ بدهید و تا حد زیادی در زمان صرفه جویی کنید.

مشتریانی که ابتدا شما را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند قادر خواهند بود تا پاسخ سوالات خود را به سرعت دریافت کنند و احساس کنند که شما به نیاز آن‌ها از قبل پاسخ داده اید.

پس می توانید زمان خود را صرف کارهای با ارزش تر کنید.

 

5. به صورت آنلاین رقابت می‌کنید

اگر مشتریان شما محصولات شما را به صورت آنلاین پیدا نکنند، مطمئن باشید که آن‌ها را در سایت رقیبان شما و کسب و کار آنلاین دیگری پیدا خواهند کرد.

در حالی که شما هنوز در حال بحث کردن در مورد این موضوع هستید که آیا باید آنلاین باشید و وب سایت برای کسب و کار خود داشته باشید یا خیر، مشتریان بالقوه شما در حال کمک به رقبایتان هستند.

فرقی نمی کند که کسب و کار شما بزرگ باشد یا یک کسب و کار خانوادگی کوچک را اداره می کنید.

شما باید در محیط آنلاین حضور داشته باشید؛ و خود را به عنوان یکی از ارائه دهندگان محصولات یا خدمات معرفی کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک تحقیق در سال ۲۰۰۷ نشان داد که از هر ۴ نفر ۳ نفر آن‌ها از موتورهای جستجو مثل گوگل برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی استفاده می‌کنند.

این در حالی است که امروزه با گسترش تکنولوژی اینترنت افراد بیشتری به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

مردم بیشتر و بیشتر به دنبال انجام تحقیقات درمورد خرید و مهمتر از همه از طریق خرید آنلاین هستند.

اگر در محیط آنلاین نباشید، به راحتی شما را از دست می دهند و شما از این فرصت بی بهره خواهید ماند.

 

6. هزینه کمتر برای تبلیغات

همانطور که می دانید تبلیغات هزینه های بالایی دارند.

به علاوه اینکه تبلیغات شما احتمالا بیشتر به دست کسانی می رسد که اصلا نیازی به خدمات شما ندارند و این یعنی هزینه های اضافی!!!

با طراحی یک سایت مناسب و حرفه ای و رعایت کامل اصول سئو می توان سایت را به صفحات نخست گوگل برد.

در این حالت زمانی که فردی نیاز به خدماتی نظیر خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، داشته باشد با یک سرچ ساده در گوگل می تواند به سایت شما دسترسی داشته و به راحتی تبدیل به مشتری شود.

هزینه ی طراحی و نگهداری وب سایت در مقابل تبلیغات بنری و روزنامه ای یا چاپ کاتالوگ و … بسیار به صرفه تر است زیرا یک وب سایت حرفه ای می تواند به طور قابل توجهی برای شما مشتریان جدید ایجاد کند.

در صورتیکه تبلیغات بنری و روزنامه ای را تنها مردم یک منطقه در مدت زمان معین مشاهده می کنند، اما یک وب سایت برای همه مردم کشور و برای مدت زمان نامحدود قابل استفاده است و می توان مخاطبات آن را روز به روز افزایش داد .

علاوه بر این بروز رسانی یک وب سایت، آسان تر، ارزان تر و سریعتر از چاپ کلی اطلاعات آن است.

ظرفیت های آن تقریبا هیچ محدودیتی ندارد و این امر به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات جامع تری را به کاربران خود ارائه دهید.

به این ترتیب شما متحمل هزینه چاپ و توزیع کاتالوگ و بروشور نخواهید شد.

اگر تجارت شما از طریق اینترنت در دسترس باشد، کاربران، به راحتی و از هر جایی می توانند با شما ارتباط برقرار کرده و نیازهای مورد درخواستشان را به شما منتقل نمایند.

 

7. شما را قادر می سازد تا جامعه ی بزرگتری را مورد هدف قرار دهید

با داشتن وب سایت، بازار هدف شما گسترده تر خواهد بود.

شما در مقابل مشتریانی بالقوه قرار خواهید گرفت که قبلاً با برند شما در ارتباط نبوده اند.

فرقی نمی کند کار شما خدماتی باشد یا فروش محصولات، وب سایت شما مکان دیگری را برای فروش آنها ایجاد می کند.

مهم نیست که شما محصول یا خدمات را بفروشید، آنچه حائز اهمیت است دیده شدن شما می باشد.

یک وب سایت مکانی عالی برای فروش محصولات و خدمات شما به بازار بزرگتری است .

 

8. طراحی وب سایت باعث بهبود خدمات شما به مشتریان می شود

با یک وب‌سایت حرفه‌ای، شما تصویر کلی خود را در بین عموم مخاطبان بهبود خواهید بخشید.

و به نوبه‌ی خود، مشتریان شما حس اعتماد بیشتری به سازمان شما خواهد داشت.

اگر شما محصولاتی را می فروشید که مشتریان برای استفاده، نگهداری و تعمیر آنها به آموزش نیاز دارند شما می توانید این آموزش ها را در وب سایت خود قرار دهید و از مشتریان بخواهید تا آنها را مطالعه کنند.

همچنین می توانید به مشتریان خود در مورد خرید محصولات با قرار دادن مقاله هایی مشاوره بدهید.

مطمئن باشید زمانی که مشتری احساس کند شما در کار خودتان خبره و متخصص هستید و از آموزش های شما استفاده کند با اطمینان بیشتری از شما خرید می کند و به مشتری ثابت شما تبدیل می شود.

در رابطه با یک کسب و کار کوچک، وجود وب سایتی که خوب طراحی شده راه بسیار خوبی برای القای اعتماد به نفس به شماست و سبب می شود فراتر از آنچه که واقعا هستید به نظر بیایید.

 

9. ساده‌ترین راه کسب اطلاعات، جستجوی آن در اینترنت است

بیشتر از گذشته، مردم از طریق دستگاه‌های همراه و موبایل شان به سادگی با جستجوی آنلاین به اطلاعات مورد نیاز خود دست می‌یابند.

هنگامی که مردم در موتورهای جستجو به جستجو می‌پردازند، کسب و کار شما باید به راحتی در دسترس شان باشد.

وقتی مردم از چیزی اطلاع ندارند، ساده‌ترین راه خارج کردن گوشی موبایل از جیب و جستجوی آن است.

این یعنی بازاریابی رایگان برای شما

 

10. کسب و کارهای کوچک، درآمد بیشتری خواهند داشت.

براساس گفته‌های کسب و کارهای کوچک و آمارهایی در این زمینه، کسب و کارهای دارای وب‌سایت، بیش از ۳۹٪ بیشتر از کسب و کارهایی که آنلاین نیستند درآمد به دست آورده‌اند.

11. دستیابی به بازارهای جدید با مخاطبان جهانی

در اینترنت، شما بیشتر از یک کسب و کار کوچک محلی به چشم می آیید و پتانسیل این رو دارید که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان دیده شوید. بی شک، اینترنت با صرفه ترین راه برای تجارت ملی و بین المللی است. با داشتن وب سایت، شرکت شما قادر به انجام کسب و کار در سراسر دنیاست.

 

12 بهبود خدماتی که به مشتری ارائه می شود

با فراهم ساختن جواب سوالات مشتریان روی وب سایت خود، خرید و فروش و اطلاعات درخواستی بصورت خودکار و بلافاصله قابل پردازش خواهند بود. استفاده از فرم های آنلاین به مشتریان این امکان را می دهد تا با ارائه توضیحات یا سوالات خود اطلاعات بیشتری کسب کنند. با دادن امکان دانلود صورتحساب، پیشنهادات و اسناد مهم به کاربران در هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

13. فروش محصولات شما

فروش در فضای مجازی بسیار ارزان تر است و راه خوبی برای تکمیل چرخه کسب و کار منزوی شماست. تامین سفارش آنلاین مطمئن، حتی برای کوچکترین کسب و کارها هم بسیار مقرون به صرفه است.

 

14. ارتقای خدمات شما

وکلا، پزشکان، مشاوران مالی، هنرمندان، دلالان معاملات ملکی و تمامی مشاغل حول محور خدمات، باید به مشتریان اجازه دهند که بدانند حق انتخاب با آنهاست.

میلیون ها کاربر به اینترنت مراجعه می کنند و از وب سایت شرکت ها برای تصمیم گیری های کلان در زمانی که نیاز به خدمات تخصصی دارند استفاده می کنند.

از طرفی مردم مشغله دارند و دوست ندارند برای کسب اطلاعات معطل بمانند.

آنچه را که می خواهند، همزمان در اختیارشان قرار دهید.

اگر محصولات شما مناسب است، نمونه های آزمایشی یا رایگانی از آنها را برای دانلود پیشنهاد دهید.

این امر عکس ها، بروشورها، نرم افزار، ویدئو، اسلایدهای پاور پوینت، موزیک و غیره را در بر می گیرد.

 

15. جمع آوری اطلاعات و ایجاد فرصت های با ارزش

شما می توانید اطلاعات راجع به مشتریان خود و مشتریان بالقوه را با استفاده از فرم ها و نظرسنجی ها گردآوری کنید.

به جای بیرون رفتن و صرف وقت، اجازه دهید آنها به سمت شما بیایند.

این روش، ابزار فوق العاده ای برای جذب مشتریانی است که به دنبال استفاده از محصولات و خدمات شما هستند.

 

16. ابزار استخدامی مهم

در صورتی که به دنبال افراد مستعد در زمینه کاری خود یا استخدام کارمند هستید، وب سایت شما ابزار استخدامی مهمی برای کسب و کار شماست.

 

نتیجه گیری

اگر به دنبال رشد کسب و کارتان هستید و نمی‌خواهید از پیشرفت جهان جا بمانید، داشتن وب‌سایت یک امر ضروری برای شماست.

از فرصتی که دنیای تکنولوژی در اختیارتان گذاشته به نحو احسن استفاده کنید و ذهنیت سنتی خود نسبت به کسب و کار را تغییر دهید.

بعد از استفاده از فضای اینترنت خودتان متوجه خواهید شد که چقدر نیاز به سایت در شغلتان حس می شده.

اما نکته بسار مهم و حائز اهمیت برای کسب وکارها، استفاده از خدمات نوین اینترنت می باشد.

منظور این حرف چیست؟

شما برای دیجیتالی شدن و استفاده از بستر اینترنت باید مبلغی را درنظر بگیرید و از ان برای این منظور استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *